CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 5 Julai 2010

2010 : ADAKAH MUSIM RAFAEL NADAL???

asalamualaikum...

semalam dunia tenis sekali lagi 'digegarkan' dengan kehebatan pemain tenis kelahiran sepanyol...RAFAEL NADAL...dengan memenangi kejuaraan wimbledon...sekaligus kejuaraan kelima musim ini secara berturut-turut...grand slam kedua tahun ini...dan juga merupakan wimbledon
kedua dalam kariernya...

pemain kidal ini mengalahkan pemain dari republic czech...TOMAS BERDYCH...straight set( 6-3 7-5 6-4 )...kemenangan semalam merupakan grand slam kelapan dirinya...

nampaknya...penguasaan nadal semakin berterusan selepas memenangi 3 kejuaraan ATP tanah liat di monte carlo,rome,madrid dan grand slam terbuka perancis...

kini...nadal kembali sebagai pemain no 1 dunia dan nampaknya sukar digugat oleh mana-mana pemain...

sebenarnya...aku tulis artikel ni sebab aku lebih minat kat
ROGER FEDERER...haha...aku dari dulu lagi tak suka dan tak minat kat rafael nadal...
aku pun tak tahu kenapa???
aku lebih suka gaya...permainan...dan personaliti federer berbanding nadal...

tapi...permainan federer sekarang tidak konsisten dan tidak sehebat 3,4 tahun dahulu...berbanding nadal yang permainannya semakin bertambah bagus...

sekarang menjadi tanda tanya???

tahun 2010...adakah musim nadal???

dan...antara ROGER FEDERER dan RAFAEL NADAL...pemain mana lagi hebat???
bagi peminat tenis...anda lebih bijak membuat keputusan...

peace!!!
wasalam...


0 komen: