CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 16 Julai 2010

~3 BERADIK~

asalamualaikum...

'cicak' aku kat atas pokok...

rumah aku ni dari dulu lagi akan ditemani makhluk tuhan yang satu ni...
kira da macam 'keluarga kedua' yang ada dalam rumah aku...
kucing...da macam-macam jenis yang pernah m
enetap kat rumah aku...
tapi kebanyakannya kucing kampung...yang parsi ada 1,2 je yang pernah bela...
tapi leceh nak bela kucing parsi ni...terutama sekali makanan dia...
hadoi! memilih plak tu...tulang-tulang ikan tak nak...friskies,whiskas nak...mana larat nak beli...lagi satu suka bergaduh...pantang jumpa kucing kampung...da masing-masing ekor naik kembang...mentang-mentang badan dia besor...hampeh tol...

ni ada lak 3 beradik...haha...da ler warna dan badan lebih kurang sama je...xreti dok diam...
3 ekor ni kira macam ahli keluarga terbaru dalam family kucing aku ni...
bukan apa...asyik nak main je kejenya...xkira...dalam rumah ke...luar rumah jangan cakap ar...


'cicak' dok melepak kat atas pokok...


'cicak oh cicak'

'cicak' tu ler nama yang aku panggil...haha...aku pon tak tahu ar sebab apa dipanggil cicak...
mak aku ar...ada je kucing yang warna kelabu belang-belang...terus panggil cicak...
kekadang tu...aku senyum sesorang diri tengok gelagat cicak sebab yang aku perasan...
3 beradik ni kalau berjalan mana-mana mesti bertiga...tak boleh berpisah...hemm...

tapi baru-baru ni...seekor kucing aku mati kena langgar kereta...
aku rasa kesian tol kat kucing tu...bukan apa...kucing tu da lama kat rumah aku...
kehilangan dia memang terasa...

pepon...kita ni sebagai makhluk tuhan yang dikurniakan akal fikiran yang boleh berfikir...
janganlah kita sesekali menyeksa atau menyakiti binatang terutama kucing...
walaupun kucing tu berkurap, badan dia kotor ke...janganlah disepak atau dilanggar...
dia juga makhluk tuhan yang ingin hidup seperti kita...

peace!!!
wasalam...



0 komen: